Christmas in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu Christmas in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

Christmas in New York

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

15 Januari 2007 | Verenigde Staten, New York

Mooie dingen: bijna kerst, toetsen gehad, een super gaaf eerste half jaar aan de universiteit van Ottawa achter de rug, en een maand New York in het verschiet.

De dag voor de kerstvakantie was erg hectisch. De campus was compleet uitgestorven (normaal gesproken goed voor 70.000 studenten!). Ik moest mijn laatste paper inleveren, mijn spullen droppen in mijn nieuwe kamer voor de tweede semester, visa gedoe regelen, en mijn vlucht boeken voor de volgende morgen.

Alles af kunnen vinken en tot 7 in de morgen verhuisd. Direct erna in het vliegtuig gesprongen. Een uur later stond ik op Time Square.

Dit was waarvoor ik het allemaal gedaan had… Time Square… Na een uur of drie bewegingloos op het middentrottoir van Time Square te hebben gestaan, werd het tijd terug te keren op aarde.

Bijkomend voordeel: we hadden een hotel letterlijk op Time Square. Gezien de kamerprijs en de duur van ons verblijf moesten we de kamer echter met 15 mensen delen. Ik heb het hotel verder weinig gezien:

Dag 2: limo tour gedaan, Guggenheim en the Met bezocht (en club nr 1)

Dag 3: ultieme funk, jazz en blues bands gezien in Greenwich Village en de Lower East Side (en club nr 2, 3 en 4)

Dag 4: empire state building, statue of liberty en staten island (en club 5 en 6)

Dag 5: china town, Chelsea, Harlem (en club 7 en 8)

Dag 6: Gospel tour, 5th Avenue/ Park Avenue / Grand Central Station (Rap / R&B club nr 1)

Dag 7: Camille opgehaald van JFK en ingecheckt in nieuw hostel. Droom nr 16 ging in vervulling: met vriendin in wereld stad!

Dag 8: Kerst gevierd bij Amerikaans / Italiaanse familie op staten island. Gepokerd tegen ooms en neefjes van de Amerikaans / Italiaanse familie die de hele tijd luidkeels Al Pacino quotes brulden.

Dag 9: Vriendin in de Bronx verloren (en daarna een lange discussie gehad over wat de procedure was in dit soort gevallen)

Dag 10: NYE!!! In club ‘Capitale’. Dit bleek een kapitale fout te zijn: er was niet genoeg voedsel en alcohol… En dat op een top-of-the-bill New Years Eve party in New York…

Na een maand New York keerde ik met Camille terug naar Ottawa. En dat was lastig. Niet alleen Ottawa maar elke stad ter wereld valt tegen in vergelijking met New York. Deze stad is magisch.

Ook wisselde de complete exchange student groep. Een nieuwe groep was aangekomen voor het tweede semester. En aan mij om de introductieweek te regelen. En zo stond ik tijdens de eerste introductie party met de nieuwe studenten aan de Canadese bar (Fathers and Sons voor bekenden).

Toen ik vervolgens een gieter bier over me heen kreeg van een Duitser die daarna heel hard ‘deeeeeeeeeeeer Hollender’ in mijn oor brulde, besloot ik dat er maar één ding op zat: deze Duitser moest getraumatiseerd uit deze introductieweek komen.

Op basis van deze gedachte besloot ik op de bar te springen om in één beweging, met mijn hoofd naar onder, de andere kant van de bar af te stuiteren.

Welcome back in Ottawa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Exchange Canada

Exchange jaar aan de University of Ottawa

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2007

From Canada to Cuba

15 Januari 2007

Christmas in New York

02 September 2006

Adios NL!
Sebastian

Ben student aan de Franse business school IAE Aix-en-Provence waar ik een 2 jarige master doe. Ben begonnen in 2008 en zal in juni 2010 afstuderen.

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 16697

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 29 Juni 2010

Vive la France!

01 Maart 2009 - 29 Augustus 2009

Heineken Afrika

25 Augustus 2006 - 30 Mei 2007

Exchange Canada

Landen bezocht: