4L Trophy : dag 11: Timerzif – Marrakesh I - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 11: Timerzif – Marrakesh I - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 11: Timerzif – Marrakesh I

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

27 Februari 2010 | Marokko, Rabat

Vroeg begonnen met de 2-daagse etappe Timerzif – Marrakesh. Deze etappe zal deels over de pistes zijn, en deels op normale wegen. We zullen dus de woestijn vaarwel zeggen, de Atles gaan doorkruizen en daarna in Marrakesh finishen.

De auto doet het nog steeds. We hebben banden moeten verwisselen en wat kleine zaakjes moeten repareren, maar wonder boven wonder start de motor zonder problemen en hebben we weinig gedoe.

Aan het begin van de dag hadden we een paar lastige pistes, maar niet zo extreem als de voorgaande dagen. We zijn inmiddels natuurlijk doorgewinterde courreurs!

Rond 15hr het laaste stuk piste overgereden en over normale wegen naar Ouarzazate gecruised. Het landschap is waanzinnig!

Rond Ouarzazate werd het jammer genoeg touristisch. Veel mensen kwamen naar onze officieuze finish kijken. ’s Avonds met alle mensen van de 4L Trophy nog bars bezocht.

De laatste keer die rot tent opgezet: klapt automatisch uitelkaar in drie seconden, maar kost je 3 uur om ‘m op te vouwen.