4L Trophy : dag 10: Merzouga – Timerzif - Reisverslag uit Errachidia, Marokko van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 10: Merzouga – Timerzif - Reisverslag uit Errachidia, Marokko van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 10: Merzouga – Timerzif

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

26 Februari 2010 | Marokko, Errachidia

Omdat ik pas om 5 uur ’s ochtends kon gaan slapen, startte mijn copilote de rit de volgende morgen om 7 uur. Ik kon zo in de auto nog wat tukken. Deze rit begon als gewoonlijk met een verhard stuk van 300 km. Daarna zouden er weer greppels, duinen, pistes en andere zaken komen. Vooralsnog dus ok!

Rond 14hr pas wakker geworden en zag tot mijn grote schrik dezelfde dingen als de dag en nacht ervoor! Overal vastgereden 4Ls. Het was enorm heet en één van onze auto’s had problemen met de koeling. De 4L had bovendien een probleem met de aandrijving.

Niets zo relaxt als wakker worden in 40 °C en meteen aan het werk kunnen: aanduwen van 4Ls. Uiteraard niet meer op blote voeten!

Verder de etappe goed kunnen afleggen en zelfs voor donker gearriveerd in het kamp! Goeie tijd gereden, Road book goed gevolgd; goed voor ons klassement!

’s Avonds bij het kampvuur nog locals ontmoet: local politici, marokkaanse business lui en andere interessante mensen. Veel mensen spreken ook Nederlands!

Bij het opzetten van de tent zag ik dat het woestijnzand tot overal was doorgedrongen: mijn laptop kon ik onder een laag zand vandaan halen, kleding zat eronder en ikzelf uiteraard ! Hoe we zonder filter hebben kunnen rijden zonder problemen is een wonder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sebastian

Ben student aan de Franse business school IAE Aix-en-Provence waar ik een 2 jarige master doe. Ben begonnen in 2008 en zal in juni 2010 afstuderen.

Actief sinds 03 Feb. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16717

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 29 Juni 2010

Vive la France!

01 Maart 2009 - 29 Augustus 2009

Heineken Afrika

25 Augustus 2006 - 30 Mei 2007

Exchange Canada

Landen bezocht: