‘ALERTE METEOROLOGIQUE VENDREDI 08/01/2010 !!!’ - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu ‘ALERTE METEOROLOGIQUE VENDREDI 08/01/2010 !!!’ - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

‘ALERTE METEOROLOGIQUE VENDREDI 08/01/2010 !!!’

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

08 Januari 2010 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Dit is de kop van het bericht dat me gisteravond bereikte.
In Nederland denken we dan natuurlijk gelijk aan dijkdoorbraken, meteorietinslagen, of alles vernietigende modderstromen.

In Zuid-Frankrijk wordt op deze manier gecommuniceerd over een naderende sneeuwbui! Ja, dames en heren: ook in het zonnige Zuid-Frankrijk kan het sneeuwen in 2010!

Dat een sneeuwbui veel kan ontregelen weet ik na de kerst te hebben doorgebracht in het goed georganiseerde Nederland! Dat een sneeuwbui een hele stad kan lamleggen wist ik nog niet!

Vorig jaar heeft het ENORM gesneeuwd in Marseille! Snelwegen waren afgesloten, bussen, treinen en vliegtuigen werden afgelast. De maar liefst twee sneeuwschuivers die Marseille rijk is, draaiden voor het eerst een volle 35-urige werkweek! De enige manier om de boulangerie en de kiosk te bereiken was op de lange latten. Sarkozy informeerde ons dat de klimaatverandering zelfs het dwarse Frankrijk raakte!

Les fonctionnaires maken zich vanavond op voor wederom een ongeplande vakantie! Zij hopen op een e-mail van hun organisatie dat alles gesloten zal zijn en alle geplande activiteiten gestaakt zullen worden: het liefst voor een week!

Les vieux zijn aan het hamsteren om zo een week lang niet naar de supermarkt te hoeven. Sarko spreekt inmiddels over een miracle!

Misschien zal hij een extra sneeuwschuiver aanschaffen voor de Marseille Provence Métropole!

Vive la République et vive la neige!!

• 08 Januari 2010 - 20:14

Roelien:

Hej jij!

Hoe gaat het met je? Leuk om nu nog wat reisverslagen te lezen!
    Wanneer start je trip door de woestijn? Nog plannen om naar NL te komen binnenkort?
    Hier gaat alles goed, ben druk bezig met het ombouwen van een busje naar camper dus wie weet kom ik dan dit jaar eindelijk eens langs in het prachtige marseille!

Pas op jezelf!

Liefs roelien