Le 4L Trophy - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu Le 4L Trophy - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

Le 4L Trophy

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

17 Januari 2010 | Frankrijk, Aix-en-Provence

De rally waarop ik me al maanden aan het voorbereiden ben komt in zicht! Op 18 februari 2010 zal ik mijn rally starten samen met copiloot Agathe in het Stade du France in Parijs. Met de 30 jaar oude Renault 4L zullen we 3000 km gaan afleggen. Binnen tien dagen moeten we finishen in Marrakech.

De 4L Trophy is heilig in Frankrijk. En niet alleen in Frankrijk: het evenement wordt gerekend tot één van de grootste studenten evenementen van Europa. Meer dan 1000 Renaults 4 zullen van start gaan in Parijs en via Bordeaux, Madrid en Gibraltar afzakken naar Marrakech.

Het doel van de trophy is tweeledig: het zo snel mogelijk bereiken van Marrakech en het meenemen van kleding en schoolspullen voor Marokkaanse kinderen uit de arme zuidelijke provincies van Marokko. Elke rally auto zal daarom 100 kilo aan spullen meenemen. Met 1000 auto’s kunnen we dus gemakkelijk een hele stad voorzien van kleding en schoolspullen. Vorig jaar leverde het evenement maar liefst 90 ton kleding en schoolspullen op!

De rally is erg interessant voor bedrijven. First is het een ludiek gebeuren dat veel aandacht trekt (2000 studenten scheuren in oude auto’s door de woestijn: Eurosport, lokale pers en talloze websites zullen het bij gaan houden). Secondly, kunnen bedrijven ook nog eens naamsbekendheid creëren onder een zeer grote groep studenten uit verschillende landen. En last but certainly not least kunnen bedrijven een bijdrage leveren om Marokkaanse kinderen te helpen aan schoolspullen en kleding.

De volgende sponsors willen we graag bedanken voor hun hulp:

- Societe General (budget)
- BDE IAE Aix-en-Provence (budget)
- Cafe New Yorkais (budget)
- Le Succes BV (budget)
- Casa Moro (budget + kleding)
- Diorlux (budget + kleding)
- Junior Consulting (budget
- La Provence (budget)
- Conseil General (kleding)