4L Trophy : dag 1: Marseille - Montpellier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 1: Marseille - Montpellier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 1: Marseille - Montpellier

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

17 Februari 2010 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen vroeg uit Marseille vertrokken naar Aix samen met de twee andere teams van onze business school. Perfecte start voor een 10 daagse rally: de vier voorafgaande dagen hebben we tot 3 uur ’s nachts doorgewerkt aan de auto’s...
In Aix hebben we de auto’s ingepakt en afscheid genomen van vrienden en de mensen van de business school. Vervolgens begonnen aan onze eerste etappe: Aix – Montpellier.

Super gaaf: met de 3 Renault 4Ls voor het eerst in volle vaart op de snelweg! In de plensende regen nog wel! En wat bleek: onze 4L is waterdicht! De kachel doet het zelfs! Het sturen van dit 20-jaar oude Franse gevaarte is geweldig: je stuurt en 10 minuten later gaat de auto ook echt die kant op! In de bochten is het alsof je op een schip zit! Het kraakt zelfs als een oud schip! Vrachtwagens inhalen is ook super mooi: de auto begint dat enorm heen en weer te schudden!
Onderweg veel support! Ondanks de regen zijn mensen naar de snelweg gekomen om te kijken naar deze tocht van Frans schroot!

Na vier uur veilig aangekomen in Montpellier en daar gegeten, Lyon – Real gekeken en pastis gedronken. De auto’s zijn goed door de eerste korte afstandsrit gekomen! Een hoop gekraak en gesteun, maar geen deuren, wielen of andere zaken verloren!

Morgen zullen we aan de tweede dag beginnen: Montpellier – Bordeaux. Dit is al een iets langere afstand. In Bordeaux zullen alle Zuid-Europese teams samen komen met de Noord-Europese teams die vanuit Parijs vertrokken zijn. Vanuit hier zal dan overmorgen de eerste officiële etappe beginnen: Bordeaux–Madrid.

Proost!