4L Trophy : dag 4: Madrid – Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 4: Madrid – Granada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 4: Madrid – Granada

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

20 Februari 2010 | Spanje, Madrid

Wederom om 6 uur wakker. Dit keer toeterde de organisatie ons wakker. We moesten vertrekken omdat we anders te laat bij de start zouden aankomen en deze dag-etappe zouden verliezen, hetgeen slecht zou zijn voor het algemeen klassement.

Daar aangekomen waren we letterlijk één van de laatste teams. De andere teams hadden dus doorgeknalt door de nacht. Wij hadden echter wat slaap kunnen pakken voordat we de woestijn in moesten! Wat een verantwoordelijkheid!

Voor het eerst hadden we een hele mooie dag op weg naar Granada! Zon, geen gedoe met de auto’s, geen ongelukken. Perfect!

Tot we in the middle of nowhere werden aangehouden door een stel Spaanse politie-agenten. We moesten achter ze aan de snelweg af. Mijn copilote las in de ‘road book’ iets over nep-agenten in Spanje. Gelukkig had ik inmiddels ervaring met agenten in Congo, en kon ik me niet voorstellen dat we binnen de EU met dit soort gedoe te maken konden krijgen.

De politie-auto zag er toch redelijk echt uit. Ik vond dat we daarom niet zomaar weg konden rijden. Bovendien konden we niet echt wegrijden met een maximale snelheid van 110 km/uur!

De twee politie mensen stapten uit, en kwamen langzaam onze kant oplopen. Nu maar hopen dat ze niet om mijn rijbewijs gingen vragen (die ik niet had!), aggresief zouden zijn, of gewoon meteen zouden melden dat we alle bezittingen konden afgeven.

De agenten liepen rondjes om de auto, en ik besloot uit te stappen. De agenten liepen naar me toe waarop de één in het spaans-engels riep: ‘you have a big problem mister’! Shit: gelazer! Waarop de ander hard begon te lachen en mij mn zijspiegel gaf! Dat ding had ik dus helemaal niet zien vallen ofzo! ‘Now you don’t have a problem anymore mister!’ Ok, perfect!

De agenten vroegen zich af waar al die oude autootjes vandaan kwamen. Verder hele relaxte dudes! Prima!
’s Avonds aangekomen in Granada. Daar met de andere teams de locale tapas gecheckt!