4L Trophy : dag 5: Granada – Algeciras - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 5: Granada – Algeciras - Reisverslag uit Granada, Spanje van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 5: Granada – Algeciras

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

21 Februari 2010 | Spanje, Granada

Dag vijf was een speciale dag. We zouden namelijk mogelijk ’s avonds al de boot op moeten voor de overtocht naar Marokko. Dit hing echter af van onze aankomst tijd in Algeciras.

Granada-Algeciras was een korte etappe. Dat kwam goed uit omdat we de middag konden gebruiken om de auto’s te controleren, te repareren en verder voorraad in te slaan voordat we de woestijn in zouden gaan.

Hoewel de organisatie in Marokko ’s avonds en ’s morgens het eten regelde, was het raadzaam zelf ook eten te hebben in het geval je midden in de woestijn de weg kwijt zou raken.

Helaas kwamen we laat aan in Algeciras, en konden we niet meer met de boot mee. We moesten wachten met de 1000 andere teams op de boot van de volgende morgen. Helaas vertrok die boot al om 4 uur ’s morgens...

Vlak naast de haven was een enorm kampement opgezet door de 4L Trophy. Hier konden de mensen tenten opzetten en op de ochtendboot wachten.

Dit kamp was super gaaf! De 4L Trophy had allemaal trucks met grote televisieschermen geplaatst waarop onze dag-etappes te zien waren. Elke dag waren er namelijk camera-ploegen onderweg om ons te volgen. De grootste ploeg was Eurosport en die maakten iedere dag specials en tv-spelletjes e.d.

Uiteraard werd er op het kamp geborreld en was het helemaal zo gek nog niet om met de ochtendboot mee te gaan!