4L Trophy : dag 6: Algeciras – Tanger - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 6: Algeciras – Tanger - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 6: Algeciras – Tanger

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

22 Februari 2010 | Spanje, Algeciras

De ochtendboot van vier uur bleek ook echt om 4 uur te vertrekken. We moesten daarom al om 2 uur ’s nachts het 4L TROPHY-kamp verlaten. De flessen wijn waren nog niet eens leeg! Laat staan de pastis glazen!

Wederom was het stormachtig en koud. Het feest op het kamp werd hinderlijk verstoord door het vertrek om 2 uur. In de file opweg naar de boot probeerden we het feest door te laten gaan, maar de kou en vermoeidheid zorgden voor nogal wat irritaties. Bovendien moesten we voor, op en na de boot allemaal douane dingen regelen.

Na een uur in de 4L file te hebben gestaan, konden we eindelijk de boot oprijden. Super mooi: de laadruimtes zaten propvol met 4Ls en het bovendek zat propvol met 1000 studenten. Dat betekende wederom urenlange wachtrijen voor de paspoort-controle op de boot, de toilet en andere zaken. De verbeterde de sfeer niet echt.

Ik stond in de rij voor de paspoortcontrole toen we ineens een knal hoorden. Nog geen 2 seconden erna gleden we met zn allen door de gang. We zaten dus in een serieuze storm!

Storm + vermoeidheid + alcohol in de maag + honger = afzien! En dat met 1000 andere studenten en drie toiletten! Er waren uiteraard niet voldoende stoelen aan boord, dus lagen er over het gehele bovendek overal mensen. We konden niet slapen omdat we stempels en papieren nodig hadden en dus lag iedereen in de wachtrij.

Pas om 8 uur ’s morgens kwamen we aan in Tanger waar het nog steeds stormde!