4L Trophy : dag 7: Tanger – Enjil - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu 4L Trophy : dag 7: Tanger – Enjil - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Sebastian Eeden - WaarBenJij.nu

4L Trophy : dag 7: Tanger – Enjil

Door: Sebastian

Blijf op de hoogte en volg Sebastian

23 Februari 2010 | Marokko, Tanger

Pas om 8 uur ’s morgens kwamen we aan in Tanger. De stemming zat er niet echt in: we hadden niet gegeten, niet geslapen, het was koud op de boot en het regende enorm hard.

We konden na een uur eindelijk van de boot af. De papieren waren allemaal geregeld en we konden beginnen aan onze eerste etappe op Afrikaanse bodem; Tanger – Enjil!
De colonne 4Ls werd door politie agenten door Tanger gedirigeerd. Misschien lag het aan het slechte weer, maar Tanger was niet erg indrukwekkend.

Al snel waren we op de snelweg Tanger – Casablanca (A1 langs de kust) en die was in een verrassend goede staat. Er waren overal luxe gloednieuwe Shell en Total tankstations en er was péage! Verder bijzonder veel Mercedessen, BMWs en Porches op de snelweg. Gecombineerd met het regenachtige weer en het groene glooiende landschap leek het hier meer op Engeland of Denemarken dan op een Noord-Afrikaans land!

Bij Larache gingen we van de snelweg af en namen we een binnenweg naar Meknes. Ook deze binnenweg was nog best ok! Hier zagen we al wel iets meer armoede; ezelskarren en overbelade vrachtauto’s en hier en daar kuilen in de weg.

In de dorpjes kwamen uit alle hoeken en gaten kinderen naar de auto’s toegerend. Sommige sprongen letterlijk voor de auto!

Het landschap werd langzaam steeds minder Afrikaans! We reden bij Meknes de naaldbossen in! Het leek hier op de Ardennen! Mist en regen en alles wat erbij hoort!

Na een uur door Ardennen-achtige wegen kwamen we echter op een hoogvlakte terrecht waar ook nog eens de zon doorbrak: super mooi! Het leek een soort maandlandschap.
De wegen werden steeds smaller. We kwamen op enorme hoogtes en er lag hier en daar zelfs sneeuw!

Na twee uur bereikten we onze eindbestemming: Enjil. En gehucht in een enorme vallei. We kwamen vanuit de bergen de vallei inrijden en konden in de verte het kamp zien liggen waar al meer dan 1000 4Ls gepakkeerd stonden.

Hier werd de avond ingeleid door een waanzinnige zonsondergang en een fantastisch uitzicht over de 2000 rally auto’s met een centraal plein met een waanzinnig groot kampvuur. Super mooi!

Op het kamp moesten we meteen door naar de garage. Bij de garage stonden misschien wel 300 auto’s met problemen! Uiteraard kon hier ook prima gefeest worden!

Verder nog een jerrycan brandstof opgehaald en de tent opgezet, gegeten en geborreld.